Webkiosk brengt webshop naar de winkelvloer

Webkiosk, Parfumerie Douglas, Praxis, Didi Fashion

Internet en mobiele apparaten hebben de retail ingrijpend en blijvend veranderd. Online verkopen en de crisis lieten omzetten de afgelopen jaren sterk teruglopen. Maar voor ondernemers met visie komen er betere tijden aan. Want er zijn wel degelijk oplossingen voor deze problematiek, vaak eenvoudiger en goedkoper dan men verwacht. Digitale oplossingen op de winkelvloer kunnen het tij keren. En het beste nieuws: zulke oplossingen liggen binnen handbereik. Voor elke sector.

Vele winkelbedrijven zijn inmiddels bekend met integratie van clicks en bricks. “De winkel alleen is niet meer voldoende. Het aanbod is te gering. En de consument is verwend: als dat ene item niet voorradig is, haakt hij af en gaat verder shoppen. Maar de oplossing hebben de meeste retailers zelf al klaar! Namelijk hun webshop. Daar is het totale assortiment veel uitgebreider en is er een vele malen grotere voorraad aanwezig.”
Goed en wel, maar hoe breng je de webshop op een professionele manier in de winkel? Met een digitale oplossing! Een tablet? “Nee, daar komen we inmiddels van terug. De oplossing is de webkiosk, deze maakt de webshop op een professionele manier toegankelijk op de vloer van de fysieke winkel. Consumenten krijgen zo het beste van beide werelden: de service, beleving en persoonlijke touch van een echte winkel. En het enorme assortiment en de grote voorraad van een webwinkel. Zo besparen kleinere winkels kosten, want ze hebben minder voorraad ter plaatse nodig. Ook belangrijk: ze hoeven nooit meer ‘nee’ te verkopen. Dat leidt tot meer sales maar voorkomt ook dat klanten afhaken.”