Self service check-in zuilen voor wereldwijde vrachtafhandeling

Samen met een van de vaste partners heeft diz weer een aantal cargo kiosken afgeleverd. Wat destijds begon als een pilotproject is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd toegepast product. Om luchtvrachtprocessen efficiënter te laten verlopen wordt gebruik gemaakt van de diz self service check-in kiosken. Deze techniek is al jaren gemeengoed bij de passagiersvluchten, en is nu ook beschikbaar voor vrachtvluchten.

Met behulp van de self service cargo kiosk kunnen chauffeurs zich zelf aanmelden. Alle gegevens en documenten van hun zending worden gecheckt op de kiosk. Ook hun identiteitsbewijs wordt gecontroleerd op de kiosk. Er is een 100% check met de database voor exportzendingen. Het resultaat is een enorme afname van wachttijden en men krijgt snel en gemakkelijk inzicht in elke zending. Dit one-stop concept biedt enorme voordelen en dat is ook de reden dat diz inmiddels vele cargo kiosken heeft mogen leveren. Deze zijn in gebruik bij diverse bekende namen in de luchtvaart- en vrachtafhandelingsbranches. Niet alleen op Schiphol zijn onze cargo kiosken in gebruik, maar ook op andere grote luchthavens in Europa.

De nieuwste lading kiosken gaat naar Zuid-Afrika, België en Zwitserland.