Unieke multitouch salontafel voor First Impression

First Impression, salontafel

First impression Audiovisueel is een system integrator met een duidelijke visie: totale systeemintegratie met een hoog afwerkingsniveau. Grote namen als reisorganisatie TUI, modeketens CoolCat en America Today en opticien Hans Anders werken samen met het bedrijf. Voor een groot project sloegen First Impression en diz vorig jaar de handen ineen, en dat smaakte naar meer. Commercieel directeur Koen Wouters vertelt over de samenwerking.

“Bij First Impression hechten we veel waarde aan een totaal geïntegreerde oplossing. Niet de techniek maar écht de oplossing als geheel stellen we centraal. Een belangrijk punt van aandacht is dat ook de wijze van integratie moet passen bij de architectuur en de uitstraling van een bedrijf. We willen dat ons totaalproduct een ervaring voor de gebruiker wordt. Een voorbeeld: bij reisbureau TUI kun je op een interactief scherm virtueel alvast de hele wereld over ‘reizen’ en alle locaties bekijken. Je reisbeleving begint dus al in de winkel.”

Samenwerking met diz

“In diz vonden we vorig jaar een uitstekende partner. We waren op zoek naar een bedrijf dat voor ons op maat behuizingen kon maken om ons plaatje compleet te maken. diz kan dat als geen ander. diz is in staat om onze oplossing te produceren, maar ze denken ook mee én verder, en dat vind ik van grote toegevoegde waarde. Er worden tekeningen gemaakt, er wordt nagedacht over wat slim of handig werkt en hoe we de beleving voor onze klanten optimaal kunnen creëren.”

Multitouch salontafel

“diz heeft voor ons eigen kantoor in Tilburg een unieke multitouch salontafel ontworpen. Gasten worden bij ons ontvangen in de lounge van het experience centre. Tijdens het wachten op een drankje biedt de interactieve tafel leuke features om alvast kennis te maken met ons bedrijf of een spel te spelen.

Toekomst

“Ik denk dat First Impression en diz in de toekomst nog meer zullen samenwerken, juist vanwege de enorme ontwikkelingen in de retail. Online krijgt een steeds grotere rol, wat ervoor zorgt dat de offline winkel meer beleving moet gaan krijgen. Alles moet interactiever, je moet je klant als winkelier echt leren kennen en hem de middelen bieden om ‘m bij je te houden. Ook hier gaat het weer om de totaalervaring, interactie. Denk aan zaken als virtuele paspoppen en een selfie-mirror. Wij zien in deze veranderingen een uitdaging voor de winkelstraat, en diz kan ons hier zeker bij helpen. Tegenwoordig maken steeds meer offline winkels gebruik van bijvoorbeeld webcams en RFID readers, een publieksbestendige behuizing voor deze features is dan zowel fraai als functioneel. Samen met diz kunnen we het complete plaatje – totale systeemintegratie én meer – aanbieden aan onze klanten.”

© diz, maart 2016