Britelayer: interactieve kiosken in de Markthal Rotterdam

Sinds 3 jaar werkt diz samen met Britelayer, een bedrijf dat interactieve kiosken heeft staan in onder andere winkelcentrum Alexandrium Rotterdam, Hoog Catharijne in Utrecht en sinds kort ook in de imposante Markthal (Rotterdam). Britelayer zorgt voor interactieve plattegronden en informatievoorziening. Directeur Seth van der Meer vertelt over de samenwerking met diz.

Perfecte combinatie

Van der Meer: ‘Via het ouderwetse zoeken op internet kwamen we bij diz terecht. We waren op zoek naar een partij die ons kon helpen bij het ontwikkelen van kiosken. Al snel werd duidelijk dat diz het best bij ons past. Zij hebben verstand van hardware, wij hebben op onze beurt verstand van software, dus die combinatie is perfect.’

Het eerste project dat diz en Britelayer samen deden, was voor winkelcentrum Alexandrium in Rotterdam. Van der Meer: ‘Dit project blijft me vooral bij omdat het onze eerste samenwerking was en we alles nog een beetje moesten uitvinden. Het is vanaf moment één fijn geweest om met diz te werken, ze wisten een hoop van onze zorgen weg te nemen.
Ook ben ik nog steeds erg blij met onze samenwerking voor de zuilen in de Markthal. Het gebouw op zich is natuurlijk gigantisch en heeft een prachtige uitstraling, en diz heeft daar rekening mee gehouden in het ontwerp van de zuil.’

diz denkt mee

Ook vindt van der Meer het prettig dat diz verder- en meedenkt met haar klanten. ‘Soms zijn wij zelf nog in gesprek met potentiele klanten, en weten we niet of er een daadwerkelijke opdracht uit voort gaat komen. diz is bereid om alvast met ons mee te denken, zodat wij een potentiele klant een veel completere demo – met gevisualiseerde zuil – kunnen laten zien. Op die manier maken we vaak een goede eerste indruk, en dat is mede dankzij diz.’

Verbeterpunten weet van der Meer eigenlijk niet te noemen. ‘Dit komt vooral omdat het vertrouwen in diz gewoon goed is. Iedereen, van directeur tot medewerker, is behulpzaam en heeft verstand van zaken. Het is één keer misgegaan met een van onze kiosken in Frankrijk; de voorkant van een zuil liet na een paar maanden al los en dat zou eigenlijk niet zo mogen zijn. Nadat we dit bij diz hadden gemeld, is Bas, directeur van diz, zelf in de auto gestapt en naar het winkelcentrum in Marseille gereden om snel een gepaste oplossing te bedenken. Behalve leverancier voelt (de samenwerking met) diz inmiddels als een partnership, en ik ben daar erg blij mee.’

© diz, oktober 2015