menu MENU
google maps
route

diz informatiezuilen
Platinastraat 42
2718 RZ Zoetermeer
Telefoon
+ 31 (0)79 - 362 40 40
Fax
+ 31 (0)79 - 362 20 90
E-mail

Nieuws

diz1446, European Global Navigation Satellite Systems Agency

Créaset internationaal actief met diz producten

Het vermaarde Belgische reclamebureau Créaset heeft zijn sporen verdiend in de internationale reclamewereld. Sterke merken als Siemens en Renault vertrouwen Créaset hun visuele communicatie toe. Toen Créaset voor een project in Praag, Tsjechië een publieksbestendige grote kiosk nodig had werd diz ingeschakeld. Als ontwerper en fabrikant van digitale interactieve oplossingen kan diz exact aan de wensen voldoen, en met behulp van een 46 inch P-CAP multi-touch display en een fraaie custom kleur is de uitgeleverde diz1446 kiosk een opvallende verschijning geworden. Het zeer grote display is gebruiksvriendelijk en heeft een vlak edge-to-edge multitouch-oppervlak.

© diz, september 2016

artikel FD

Extra omzet met een extra kanaal?

Omnichannelstrategieën helpen de klant onder meer overal en altijd te bestellen, via verschillende kanalen. Instore webshops zijn zo'n kanaal. Met tablets en zuilen hebben medewerker en klant toegang tot een (bijna) oneindig productaanbod.
Download het artikel (PDF)

© Financieel Dagblad/Marjolein Straatman

diz2422 at the VISA Futures 2016 Event

diz2422 at the VISA Futures 2016 Event

By providing a truly interactive experience, the Payter donation point combines the convenience and security of contactless payments with a ground breaking engagement opportunity between charities and their supporters.

Herdenkingszuil, Sociëteit De Witte

Ingetogen kiosk met natuursteen en glas biedt Sociëteit De Witte een digitaal gedenkteken

In samenwerking met PBV architecten heeft diz een digitale kiosk ontworpen en vervaardigd die perfect past bij de huisstijl en inrichting van Sociëteit De Witte. Op woensdag 6 mei was het precies zeventig jaar geleden dat er een einde kwam aan de bezetting van de sociëteit. Ter nagedachtenis aan de leden die na de Tweede Wereldoorlog niet terugkeerden, werd op die dag een gedenkteken onthuld.
Het interactieve monument toont de namen van de 55 gevallenen en biedt de leden op gepaste wijze de mogelijkheid om het archief te raadplegen.

Heeft u specifieke wensen qua design en ontwerp? Wellicht aparte materialen in gedachten? Laat het ons weten, wij gaan graag de uitdaging aan om ook een voor u passend design te creëren.

© diz, © Den Haag Centraal, mei 2015

Maatwerk totem, Waasland Shopping Center

Interactieve experience op diz zuilen in Waasland Shopping Center

Bezoekers van Waasland Shopping Center in Sint Niklaas (België) kan het niet zijn ontgaan. Voor Mall-Connect heeft diz een viertal fraaie maatwerk totems vervaardigd die de bezoekers op een innovatieve wijze content en informatie aanbieden. Met behulp van een projective capacitive multi-touch scherm, gecombineerd met een groot narrowcastingdisplay, zijn deze blikvangers een prima publiekstrekker. Ook voor uw locatie heeft diz public-proof digitale oplossingen in huis.

© diz, mei 2015

distrizuil voor P&O Ferrymasters

P&O Ferrymasters en Tatasteel stroomlijnen distributie met de diz distrizuil

De transportgigant P&OFM verzorgt al meer dan 40 jaar het vrachttransport voor Tatasteel. Om deze transporten in goede banen te leiden is onlangs een diz distrizuil geplaatst bij Tatasteel. Deze outdoor kiosk is ontwikkeld voor gebruik uit een vrachtwagen en is voorzien van een 19 inch monitor met een hoge lichtopbrengst. De chauffeur kan tijdens het aanmelden in de vrachtwagen blijven en kan razendsnel inchecken. In deze zeer grote outdoorkiosk is tevens een A4 printer voorzien; diz heeft met de distrizuil ook voor u een efficiënte oplossing in huis om lange wachttijden te voorkomen.

© diz, maart 2015

diz1432, Florence Zorg

Florence Zorg rolt digitale informatievoorziening verder uit

Florence heeft diverse woonzorgcentra en verpleegcentra waarin vakkundige medewerkers klaar staan voor de verzorging van ouderen en patiënten. Om deze doelgroepen van (veelgevraagde) informatie te voorzien heeft diz diverse diz1432 kiosken geplaatst. Op het grote multitouch display kan men een keuze maken uit de aangeboden informatie. In het front van deze kiosks is een folderrek geïntegreerd waarin ook de bestaande papieren folders hun plek vinden. Ook voor u heeft diz een fraaie designoplossing in uw huisstijl.

© diz, maart 2015

diz1119max, Europees Parlement

diz informatiezuilen in het Europees Parlement

In samenwerking met Teleportel heeft diz onlangs 10 stuks diz1119 Max zuilen uitgeleverd en geplaatst op 4 verschillende locaties behorende bij het Europees Parlement. Deze zuilen zijn voorzien van een 19 inch projective capacitive multitouch monitor en bieden de gebruikers een laagdrempelige informatieverschaffing.

© diz, maart 2015

diz1119, Parfumerie Douglas

Omzetstijging door inzet shop-in-shop kiosken: succes retailoplossingen bewezen

Een digitale informatiezuil is het perfecte medium om omzetverhoging te realiseren in de retail. Fysieke winkels leggen het steeds meer af tegen de online kanalen; een internetzuil in uw winkel kan echter een belangrijke positieve bijdrage leveren aan de omzet. Vele grote retailers gingen u reeds voor (zoals bijvoorbeeld Hema, MS Mode, Miss Etam, Douglas Parfumerie) en realiseerden een significante omzetstijging.

© diz, maart 2015

Android-based multitouchtafel voor Tracs

Deze Belgische ontwikkelaar van publieke ICT en betaaloplossingen was op zoek naar een multitouch tafel voor in een Duitse bibliotheek, met de specifieke eis dat het besturingssysteem Android diende te zijn. Voor diz geen probleem, de fraaie diz1455 MTT is voorzien van een 55 inch display en multi-touch overlay gecombineerd met een Android PC. De volledige GooglePlaystore is ter beschikking dus alle gewenste apps kunnen worden benut op deze interactieve totaaloplossing.

© diz, januari 2015

diz1119

Artica/Grolsch

Het grafische en interactieve communicatiebureau Artica was op zoek naar moderne en up-to-date kiosken met een fraai design, passende bij de locatie van Grolsch in Enschede. De diz1119 is een prima match gebleken; op de 4 geplaatste kiosken worden videobestanden afgespeeld met behulp van het geïntegreerde projective capacitive multi-touch display.

© diz, januari 2015

diz1410, Nikkie Plessen

Nikkie Plessen maakt online shop beschikbaar met diz tabletoplossingen

Deze bekende actrice en presentatrice heeft haar eigen sucsesvolle women's designer fashion shop. De budgetvriendelijke diz1410 tabletkiosken maken shop-in-shop oplossingen mogelijk. De geintegreerde tablet zorgt voor een ontsluiting van de online webshop op verkooppunten en in winkels. Voorzien van een fraai logo wordt een geheel eigen ontwerp verkregen. Vraagt u ook eens naar onze Android kiosken met groot 22 inch multitouch scherm, het perfecte medium voor de retail!

© diz, januari 2015

LikeMyStore kaaszuil in het Amsterdam Cheese Museum

VVV informatiezuil op vernieuwd Stationsplein Weert

Op het vernieuwde Stationsplein in Weert is afgelopen vrijdag, 14 november 2014, een informatiezuil van de VVV geplaatst. Deze staat direct bij de in- en uitgang van het station. Op de zuil vindt de bezoeker van Weert actuele, digitale informatie over onder andere evenementen, overnachtingsmogelijkheden, activiteiten en eetgelegenheden. Daarnaast kan de bezoeker ook een route vanaf het Stationsplein naar de gewenste locatie opzoeken. Door de touch-screens van de zuilen zijn deze bijzonder direct en interactief in de bediening.

Lees verder...

Dit is de tweede informatiezuil van de VVV die in het centrum van Weert staat. De andere zuil staat in de front office van de VVV in de Bruna op de Markt. De digitale informatiezuilen passen prima in het totaalconcept van informatievoorziening aan de toerist. Dat bewijzen ook de bezoekcijfers aan de zeventien eerder geplaatste zuilen midden in Limburg. De informatie op de zuilen is gelijk aan de informatie op de website van VVV Midden-Limburg. Alle informatie is beschikbaar in het Nederlands, Engels en Duits.

bron: www.weert.nl

diz1455max bij WTC The Hague

Wayfinding oplossing voor WTC The Hague

In opdracht van n-store Digital Signage heeft diz een diz1455 max geplaatst in de hal van het WTC The Hague.

© diz, november 2014

diz1432, Markthal Rotterdam

diz voorziet bezoekers Markthal Rotterdam van digitale informatie

Onlangs is de fraaie Markthal te Rotterdam geopend door Koningin Maxima. De eerste overdekte versmarkt van Nederland is hiermee een feit. In de 40 meter hoge Markthal kunnen bezoekers winkelen, uit eten gaan, een terrasje pakken, wonen en parkeren. diz heeft in opdracht van Corio Vastgoed negen informatiezuilen (model diz1432) geleverd, die op strategische plaatsen in de Markthal geplaatst zijn door onze vakkundige installateurs. Op deze diz1432 informatiezuilen kunnen bezoekers onder andere informatie over de markthal vinden, met behulp van de geïntegreerde bonprinter kan men recepten afdrukken en de ingebouwde RF-ID contactless reader geeft de mogelijkheid voor diverse klantbindings- en voordeeltrajecten met pasjes. Het grote 32 inch P-CAP multitouchscherm trekt gegarandeerd de aandacht van de bezoekers van deze unieke markt.

© diz, oktober 2014

maatwerk voor het KCC gemeente Delft

diz informatiezuilen in de publieksruimte van de gemeente Delft

In het klantcontactcentrum van de gemeente Delft heeft diz een zestal fraaie maatwerkzuilen geplaatst. Deze zijn in samenspraak met onze klant ontworpen en bieden de burgers van deze stad een toegankelijk digitaal kanaal. Met behulp van het touchscreen kan de klant snel en eenvoudig aanvragen indienen en wijzigingen doorgeven. De zuilen zijn tevens voorzien van LED-verlichting welke van kleur verandert op het moment dat de burger hulp nodig heeft. De fraaie houtfineer-afwerking springt direct in het oog en de geïntegreerde hardwarecomponenten zoals een bonprinter, een A4 printer en een PIN-automaat zorgen voor een complete selfservice oplossing. De gemeente Delft verwacht een flinke besparing te behalen door de inzet van deze digitale oplossingen. Ook voor uw gemeente of bedrijfspand hebben wij een passende selfservice oplossing. Neemt u op met ons verkoopteam voor meer informatie.

© diz, oktober 2014

aanmeldzuil theorie-examens CBR

Aanmeldzuilen voor theorie-examen nieuwe stijl bij CBR

CBR is deze week in Eindhoven gestart met de eerste theorie-examens nieuwe stijl. Daarmee komt een einde aan de klassikale theorie-examens en de schriftelijke examens voor het beroepsvervoer. Straks doen alle theoriekandidaten het examen achter een moderne touch screen.

Fraudepreventie

Theoriekandidaten bepalen tijdens het examen hun eigen tempo. En krijgen direct na afloop de uitslag. Het nieuwe systeem biedt meer mogelijkheden voor fraudepreventie en zet de deuren open voor toekomstige, moderne methodes van examineren. De inhoud van het theorie-examen verandert voorlopig niet.

Het CBR rolt het nieuwe systeem stapsgewijs uit. Voor het einde van het jaar is het grootste gedeelte van de examencentra over op het nieuwe systeem. Begin volgend jaar volgen de andere centra, die tijdens de benodigde verbouwing voor het nieuwe theoriesysteem meteen een opfrisbeurt hebben gekregen.

bron: www.cbr.nl, 03-10-14

Bekijk de uitzending van RTL Nieuws over het theorie-examen nieuwe stijl:

(klik hier om de video handmatig te openen)

diz1119wall, SmurfitKappa

Self-service check-in bij Smurfit Kappa

Met behulp van het fraaie wandmodel diz1119 kan men zelfstandig de check-in en check-out uitvoeren bij de entree. Deze public-proof wandoplossing is voorzien van een 19 inch edge-to-edge P-CAP multi-touch monitor waarbij gebruiksvriendelijkheid voorop staat. In het afgesloten hardware-compartiment is ruimte voor een compacte PC, deze kan eenvoudig op het netwerk van uw locatie aangemeld worden.

Voor meer informatie of een passende prijsopgave kunt u altijd even contact opnemen met onze verkoopafdeling via tel. + 31 (0)79 - 362 40 40 of

© diz, oktober 2014

aanmeldzuil in het TweeSteden Ziekenhuis

Selfservice is succes bij TweeSteden Ziekenhuis

De polikliniek Bloedafname bij het TweeSteden Ziekenhuis wilde graag de doorlooptijd bij bloedafname verminderen. De wachttijd van gemiddeld drie kwartier is nu inmiddels verlaagd naar vijftien minuten. Dit komt doordat de polikliniek, net als het gehele ziekenhuis, de oplossing Patiëntenlogistiek van Ricoh en Logis P. heeft geïmplementeerd.

Wachtrijen verdwenen

"Het TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg ging, na een grote verbouwing, met moderne registratie- en aanmeldzuilen werken. We hoorden veel tevreden reacties van patiënten en medewerkers." Aan het woord is Eugène van Manen, organisatorisch manager: "De efficiency nam toe en wachtrijen verdwenen. Prettig voor zowel patiënten als medewerkers. Helaas was de polikliniek Bloedafname in eerste instantie nog niet op de innovatieve oplossing van Ricoh aangesloten. Hier liep de wachttijd zelfs wel eens op tot drie kwartier. Daarom wilden wij graag meeliften op de al bestaande selfserviceoplossing in de hal en op enkele poliklinieken."

"We bespraken in een werkgroep wekelijks onze wensen en mogelijkheden voor de inrichting van het systeem. Hierin werden we overigens uitstekend begeleid door Ricoh. Het resulteerde na enkele maanden in de oplevering van de oplossing voor Patiëntenlogistiek, met de benodigde software, een aanmeldzuil en informatiescherm in onze eigen wachtruimte."

Snelle gegevensuitwisseling
Loes de Beer, teamleidinggevende bloedafname: "Bezoekers melden zich nu centraal bij één van de drie aanmeldzuilen via scanning van hun TweeSteden-patiëntenpas. De naw-gegevens verschijnen in beeld en de patiënt wordt gevraagd deze te controleren. Patiënten met een afspraak op een polikliniek worden automatisch aangemeld. De patiënten voor bloedafname komen doorgaans zonder afspraak en ontvangen via het beeldscherm de juiste route. Gastvrouwen zijn aanwezig voor eventuele uitleg."

"Bij de wachtkamer Bloedafname melden patiënten zich nogmaals bij de aanmeldzuil aldaar, geven aan voor welk onderzoek ze komen, waarna ze een ticket met nummer ontvangen. De software is aangesloten op het ziekenhuisinformatiesysteem (zis). Hierdoor weet het baliepersoneel exact wie er voor welk onderzoek binnenkomt en kan het, op bepaalde gronden, zorgen voor voorrang. De patiënt ziet op het informatiescherm bij welke balie en welke prikcabine hij of zij zich kan melden."

Tevreden patiënten en medewerkers
Van Manen: "Moesten we vroeger regelmatig extra baliepersoneel inzetten, tegenwoordig ontvangen we met twee derde van het aantal medewerkers hetzelfde aantal of zelfs meer patiënten. Door het nieuwe oproepsysteem is het niet meer noodzakelijk om de patiënt in de wachtkamer op te halen. Dat scheelt ook weer tijd. De doorlooptijd van binnenkomst tot vertrek van de patiënt was voorheen regelmatig 45 minuten en is nu maximaal een kwartier."

De Beer: "Ook een groot voordeel is dat alle opgeslagen aanmeldgegevens zeer waardevolle informatietools zijn voor ons management. We kunnen exact zien op welk moment het meestal druk of rustig is en daarop het werkschema voor onze medewerkers aanpassen."

bron: computable.nl, RICOH, LogisP. 29-08-2014


Meer informatie over patiëntenlogistiek

Selfservice & Hospitality van RICOH