menu MENU
google maps
route

diz informatiezuilen
Platinastraat 42
2718 RZ Zoetermeer
Telefoon
+ 31 (0)79 - 362 40 40
Fax
+ 31 (0)79 - 362 20 90
E-mail

Informatiezuilen

Maatwerk

Bij diz staan uw wensen altijd voorop. Dat betekent dat alle maatwerk altijd mogelijk is. Dat geldt voor maten, kleuren, componenten en nog eindeloos veel meer. Het resultaat is volledig aangepast aan uw eigen omgeving, mogelijkheden en stijl. Zo wordt een hoog gebruiksgemak gecombineerd met een uiterst representatieve uitstraling. Vele bedrijven en organisaties gingen u voor; laat u inspireren door de aansprekende voorbeelden.

Wayfinder, Winkelcentrum Gelderlandplein, Amsterdam

diz plaatst wayfinder in Winkelcentrum Gelderlandplein, Amsterdam

Voor de firma Kroonenberg heeft diz de opdracht gekregen om vijf wayfinders te ontwerpen en produceren en zes confrontatiemonitoren. Dit zijn monitoren waarop bezoekers bij binnenkomst zichzelf kunnen zien, om aan te geven dat er camerabewaking aanwezig is.
Voor de wayfinders zijn we uitgegaan van een standaard ontwerp dat we afgestemd hebben op het meubilair in de publieke ruimte. De wayfinders zijn voorzien van 55" High-Bright touch monitoren en 22" narrowcasting-monitoren. De laatste draaien op het Android besturingssysteem.
De zes confrontatiemonitoren zijn voorzien van 40" High-Bright monitoren met camerasysteem.

© diz, oktober 2015

Herdenkingszuil, Sociëteit De Witte

Ingetogen kiosk met natuursteen en glas biedt Sociëteit De Witte een digitaal gedenkteken

In samenwerking met PBV architecten heeft diz een digitale kiosk ontworpen en vervaardigd die perfect past bij de huisstijl en inrichting van Sociëteit De Witte. Op woensdag 6 mei was het precies zeventig jaar geleden dat er een einde kwam aan de bezetting van de sociëteit. Ter nagedachtenis aan de leden die na de Tweede Wereldoorlog niet terugkeerden, werd op die dag een gedenkteken onthuld.
Het interactieve monument toont de namen van de 55 gevallenen en biedt de leden op gepaste wijze de mogelijkheid om het archief te raadplegen.

Heeft u specifieke wensen qua design en ontwerp? Wellicht aparte materialen in gedachten? Laat het ons weten, wij gaan graag de uitdaging aan om ook een voor u passend design te creëren.

© diz, © Den Haag Centraal, mei 2015

Maatwerk totem, Waasland Shopping Center

Interactieve experience op diz zuilen in Waasland Shopping Center

Bezoekers van Waasland Shopping Center in Sint Niklaas (België) kan het niet zijn ontgaan. Voor Mall-Connect heeft diz een viertal fraaie maatwerk totems vervaardigd die de bezoekers op een innovatieve wijze content en informatie aanbieden. Met behulp van een projective capacitive multi-touch scherm, gecombineerd met een groot narrowcastingdisplay, zijn deze blikvangers een prima publiekstrekker. Ook voor uw locatie heeft diz public-proof digitale oplossingen in huis.

© diz, mei 2015

Maatwerk oplossing, Stichting Orion

Outdooroplossing voor Stichting Orion

Voor Stichting Orion heeft diz een maatwerk outdooroplossing vervaardigd. Deze fraaie wandkiosk is voorzien van een 19 inch high-bright monitor, een RVS toetsenbord, een afdak en een draaibaar voetenbankje. Stichting Orion is een zorginstelling voor jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking. Met behulp van deze outdooroplossing wordt de interactie tussen de buurt (Amsterdam Osdorp) en de prof. Burgerschool voor slechthorende kinderen tot stand gebracht. Door de diz verzorgde lokanimatie en startpagina zorgen voor een attractieve en gestroomlijnde internetervaring.

© diz, februari 2015

Maatwerk oplossing, Exo-L

EXO-L timmert flink aan de weg met voorkomen van sportblessures door diz maatwerk

Deze jonge firma biedt met de EXO-L enkelband een unieke preventie van enkelbandblessures. Om de 3D scan op de juiste wijze te laten verlopen is in samenspraak met diz een maatwerkscanunit ontworpen en vervaardigd. Op diverse locaties in Nederland is het inmiddels mogelijk een scan te laten maken op de diz maatwerkscanunit. Ook voor uw maatwerkoplossing is diz de aangewezen partner. Samen met onze designers en technisch tekenaars kunt u een volledig naar eigen wens samengesteld productiemodel ontwikkelen.

© diz, februari 2015

diz fabriceert laadpaalbehuizing voor VanLeeuwenOplaad.nl

Vanaf nu begint imagebuilding al op uw parkeerterrein. Het nieuwe elektrische oplaadstation dat diz in opdracht van VanLeeuwenOplaad.nl ontwierp combineert een fraai ontwerp met uiterst gebruiksgemak. Het oplaadpunt is ontworpen in samenwerking met een designer die zelf elektrisch rijder van het eerste uur is. En dat is te merken aan een unieke combinatie van eigenschappen.
  Lees meer in onze flyer

© diz, november 2013

Distrizuil bij Agrifirm

Distrizuil zorgt voor snelle en correcte distributie bij Agrifirm

Agrifirm is een coöperatie waarin 17.500 Nederlandse boeren en tuinders kwalitatief hoogstaande producten zoals diervoeders, zaaizaden en meststoffen inkopen. Een distributiezuil van diz kan zelfs in een dergelijke stoffige omgeving perfect functioneren. Deze outdoor kiosk is ontwikkeld voor gebruik uit een vrachtwagen en is voorzien van een 19 inch monitor met een zeer hoge lichtopbrengst, zodat het scherm onder alle omstandigheden goed zichtbaar blijft. De chauffeur hoeft de vrachtwagen niet te verlaten en kan razendsnel inchecken; diz heeft met de distrizuil een uiterst efficiënte oplossing in huis om lange wachttijden te voorkomen. Met behulp van het touchscreen kan (in verschillende talen) de gewenste keuze gemaakt worden.

Voor meer informatie of een vrijblijvende prijsopgave voor in uw situatie passende distrizuil kunt u altijd contact opnemen met ons verkoopteam via + 31 (0)79 - 362 40 40 of

© diz, december 2014

De Anatomische Les op digitale "snijtafel"

Voor CORPUS Experience heeft AT Media 'De Anatomische Les' ontwikkeld; een multi touch experience waarbij je het menselijk lichaam digitaal kan ontleden. De productie is succesvol tot stand gekomen met partners 2Preform voor de grafische content, Trin-IT voor ontwikkeling van software en diz informatiezuilen voor de hardware.

©  www.atmedia.nl

RET plaatst servicezuil

Eerste servicezuil in metrostation Kralingse Zoom
De RET plaatst komende week de eerste servicezuil op metrostation Kralingse Zoom. Deze servicezuil biedt reizigers reisinformatie en klantenservice en is daarom een aanvulling op de bestaande servicepunten. De zuil is door reizigers zelf te bedienen en geeft hen actuele reisinformatie voor, tijdens en na de reis. Naast informatie via het scherm is het ook mogelijk om via de servicezuil een vraag te stellen aan medewerkers van de RET. Met de komst van deze zuil hoopt de Rotterdamse openbaar vervoerder reizigers nog beter wegwijs te maken in het OV.

Informatie 24 uur per dag beschikbaar

Daarnaast ziet de RET een verschuiving in informatiebehoefte van print naar digitaal. In totaal zal de RET in de komende weken 13 servicezuilen plaatsen in het gehele vervoersgebied. Vanaf 9 december zal dit gebied uitgebreid worden. Daarom worden ook servicezuilen geplaatst bij OV-overstappunten in Ridderkerk, Barendrecht, Vlaardingen en Lansingerland.

De servicezuil is de gehele dag beschikbaar en geeft reizigers de mogelijkheid om reisinformatie te raadplegen. Er zitten daarom diverse functionaliteiten in de zuil. Reizigers kunnen hun reis plannen, de dienstregeling raadplegen, folders en formulieren opzoeken en advies krijgen over het beste abonnement. Al deze informatie kan vervolgens geprint worden. Zo heeft de reiziger de informatie ook na gebruik van de servicezuil nog beschikbaar. Daarnaast is er tijdens kantooruren een directe spreekverbinding met medewerkers van de RET. Eerste toekomstige aanvulling op de servicezuil zijn OV-chipkaart functionaliteiten zoals saldo opwaarderen. Als de inzet van deze servicezuil een succes is, zal de RET in de toekomst meer van deze zuilen gaan plaatsen.

Locaties
De servicezuilen komen op 13 locaties te staan, verspreid over het vervoersgebied van de RET. Er is gekozen voor locaties waar veel reizigers langskomen. Daarbij krijgen de overstappunten in het nieuwe vervoersgebied ook een servicezuil voor reisinformatie en klantenservice. De locaties zijn: metrostation Kralingse Zoom, metrostation Schiedam, metrostation Alexander, metrostation Rotterdam Centraal, metrostation Beurs, metrostation Zuidplein, RET Servicewinkel, metrostation Rodenrijs, busstation Herenwaard in Rotterdam, busstation Schoutstraat in Ridderkerk, busstation NS in Barendrecht, busstation Middeldijkerplein in Barendrecht en busstation Liesveldviaduct in Vlaardingen.

bron: RET, december 2012

Aanmeldzuilen Jeroen Bosch Ziekenhuis

Aanmeld- en registratiezuilen voor het Jeroen Bosch Ziekenhuis

Geen balies en secretaresses, maar aanmeldzuilen en hostesses. Dat is de realiteit op de poliklinieken van het nieuwe ziekenhuis. Door middel van aanmeldzuilen en informatieschermen door het hele ziekenhuis weten patiënten precies waar en wanneer ze op hun afspraak moeten zijn. Dit verkleint het aantal no shows en vergroot de klanttevredenheid van patiënten. "Het is zowel servicegericht als efficiënt, waarbij de kwaliteit voorop blijft staan," zegt Arie Ketelaars, projectleider aanmeldzuilen.

Schiphol als voorbeeld

Ketelaars legt de gedachten achter de introductie van de zuilen uit. "Met de bouw van het nieuwe ziekenhuis kwam de PON (Poli Op Nieuw) groep met het idee dat balies eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben. Bovendien gaan we zo snel mogelijk werken met het Alert systeem (ziekenhuis informatie systeem) waarmee we nagenoeg papiervrij kunnen gaan werken. We hebben naar het voorbeeld van Schiphol gekeken, waar ze ook met aanmeldzuilen werken, en hebben dit toegepast op het ziekenhuis. De zuilen zijn verbonden met de ruim duizend agenda's van het ziekenhuis en een bestand van bijna een miljoen patiënten."

Wanneer een patiënt voor een afspraak naar het ziekenhuis komt, hoeft hij of zij alleen nog maar de patiëntenpas langs de zuil te houden, waarna alles in gang wordt gezet. "De patiënt krijgt direct te zien of hij op de juiste plaats is en wat de wachttijd is en hij wordt direct aangemeld in de agenda van de arts. De zuil draait een etiket uit waarop een nummer staat. Op een groot scherm verschijnt later het nummer met de kamer waar de patiënt verwacht wordt."

Aanvullende serviceverlening door hostess
"We verwachten dat ongeveer tachtig procent zo zelf de weg in het ziekenhuis kan vinden en zichzelf kan aanmelden. Voor de minder zelfredzame patiënten, zijn er de hostesses. Dit zijn de voormalige secretaresses die speciaal voor deze taak opgeleid zijn. Er wordt van en verwacht dat ze een proactieve houding hebben. Een patiënt die moet actief geholpen worden wanneer deze daar behoefte aan heeft. De hostesses hebben ook een iPad waarmee ze van alles kunnen regelen en nakijken. Voor hen betekent deze nieuwe manier van werken wel een flinke aanpassing. Ze moeten de logistiek op de poli goed in de gaten houden en ervoor zorgen dat alles goed verloopt."

Voor het gebruik van de zuilen heeft de patiënt een speciale patiëntenpas nodig. "Mensen die hier vaker komen, hebben op hun oude ponsplaatje al een barcode gekregen, waarmee ze de zuilen in eerste instantie kunnen gebruiken. Uiteindelijk is het echter de bedoeling dat iedereen een nieuwe patiëntenpas heeft."

Mocht er uitval van het systeem zijn, dan is er nog geen man overboord. "Wanneer de zuilen wegvallen, kan de hostess hetzelfde werk alsnog op de iPad doen. Er werken ook altijd twee systemen naast elkaar. Wanneer een ervan uitvalt, zal de ander het werk overnemen. Uiteraard zal uitval van een van de zuilen of een systeem voor ruis zorgen en ik hoop dat het niet of nauwelijks voor zal komen, maar het werk kan in ieder geval wel doorgaan."

In dit project was diz de leverancier van 114 aanmeld- en registratiezuilen.
Bekijk het resultaat in de film die Ricoh hierover maakte:

Bronnen en foto's: Stadsblad 's Hertogenbosch, Lisette Broess – Croonen, Ricoh HealthCare, Logis.P

servicezuil voor Bavaria

Bavaria neemt self-service zuil in gebruik

De bekende bierbrouwer Bavaria uit Lieshout heeft met de diz self-service outdoor zuil een flinke tijdsbesparing voor vrachtwagen chauffeurs gecreëerd. Deze gigazuil (hoogte 3,2 meter) is speciaal ontworpen voor gebruik vanuit een vrachtwagencabine. Op een eenvoudige wijze kunnen statiegeldbonnen worden gedeponeerd en vrachtbrieven worden uitgegeven, zonder dat de chauffeur de vrachtwagencabine dient te verlaten. De diz self-service outdoor zuil is uitgevoerd in de bekende Bavaria huisstijl en onder andere voorzien van een high-bright touchmonitor, sticker-printer en barcodescanner.
Met deze digitale interactieve oplossing biedt diz een nieuwe vorm van dienstverlening waardoor tijd en vooral kosten bespaard worden.

© diz, juni 2013

RoyalCast mobiele audiovisuel set

Company Webcast en diz ontwikkelen maatwerk oplossing voor Webcasting

In samenwerking met Company Webcast heeft diz een mobiele audiovisuele set ontwikkeld als onderdeel van het RoyalCast Webcastplatform. Dit platform stelt u in de gelegenheid om op elk gewenst moment, vanaf elke locatie, zo vaak als u wenst én volledig zelfstandig Webcasts van hoge kwaliteit te realiseren.
Voor de bediening van de mobiele set is geen technische kennis en/of facilitaire support nodig, echt 'Plug & Play' dus. Het systeem bestaat uit een verrijdbare zuil waarop een camera, tafelmicrofoon en afkijkscherm zijn gemonteerd. Via een afstandsbediening kan de camerapositie gewijzigd worden en kunnen er verschillende presets worden ingesteld. De benodigde RoyalCast encoder is gemonteerd en netjes weggewerkt in de voet van de zuil.

Wat is webcasting?

Webcasting is gebaseerd op het 'One to Many' principe en is daarmee afwijkend ten opzichte van dienstverlening zoals conferencing. Met een Webcast kunt u vanuit één locatie uw volledige doelgroep in één keer bereiken. Met Webcasting gebruikt u de kracht van video en PowerPoint slides om uw doelgroep een presentatie of andere bijeenkomst 'Live' te laten volgen. Tevens kunnen de kijkers, indien gewenst, meteen interactief deelnemen aan de Webcast. Uiteraard is de Webcast direct na afloop ook 'On Demand' beschikbaar. Wat inhoudt dat u online uw doelgroep zowel rechtstreeks als achteraf kunt bereiken. Tijd en plaats spelen geen rol meer.

bron: Company Webcast, 2011

NedTrain workstation

NedTrain digitaliseert haar werkplaats

Medio 2011 heeft diz van NedTrain opdracht gekregen zes "workstations" te ontwikkelen voor de werkplaats te Haren. Deze digitale werktafels geven de NedTrain werknemers op één vaste plek alle informatie die benodigd is. Op de workstations worden checklijsten digitaal afgewerkt; voorheen bestonden deze uit onoverzichtelijke papiervellen die na het invullen verwerkt moesten worden in het back-office systeem. Nu de monteurs deze handelingen digitaal uitvoeren scheelt dit een hoop dubbel werk en kans op fouten.

Lees verder...

De workstations zijn voorzien van een industriële 20" monitor en een ingebouwd RVS toetsenbord. Tezamen met een groot werkoppervlak en een whiteboard als achterzijde functioneren de workstations als zeer uitgebreide all-in-one werkplek voor alle technisch medewerkers. Eventueel zijn de werktafels op verzoek uit te breiden met een A3 printer waarmee bijvoorbeeld digitale werktekeningen geprint kunnen worden.
Omdat de workstations in een vuile en stoffige omgeving staan zijn de kasten voorzien van een gefilterd overdruksysteem om zodoende de hardware te beschermen. In verband met de lengte van de treinstellen staan er drie workstations verdeeld over elk perron.

NedTrain is in Nederland vooral bekend van het onderhoud en leveren van service op de treinen van de Nederlandse Spoorwegen. Om de NS en andere vervoerdersmaatschappijen zo goed en snel mogelijk van dienst te zijn, heeft NedTrain een groot aantal werkplaatsen op strategische plaatsen door heel Nederland. Steeds meer van deze werkplaatsen maken gebruik van de workstations die diz speciaal heeft ontwikkeld voor NedTrain.
Nu zijn er dus opnieuw zes van deze digitale werktafels uitgeleverd, een mooie voortgang van een waardevolle samenwerking.

© diz, 20 december 2011

NAi Rotterdam

diz zorgt voor snelle toegang bij NAi

Begin juli opende het compleet vernieuwde NAi, Nederlands Architectuur Instituut, spectaculair haar deuren. Ruim 2000 bezoekers bezochten het eerste weekend het uiteenlopende instituut dat onderdak biedt aan een archief, bibliotheek, museum en cultureel podium ineen.
Om alle bezoekers snel toegang te bieden tot deze uitgebreide architectuur collecties, heeft diz informatiezuilen in opdracht van partner Ikio en het NAi een tweetal digitale kassa's ontworpen. De kassa's hebben alle functies die je verwacht en bezoekers kunnen eenvoudig met ieder betaalmiddel een toegangsticket kopen.

Industriële uitstraling

Uiteraard heeft diz de snelkassa's zo ontworpen dat ze volledig passen in het industriële interieur van het Architectuur Instituut. Het toegepaste RVS zorgt daarnaast voor de nodige veiligheid van de hardwarecomponenten.
Met de introductie van deze uitgebreide snelkassa's hoopt het NAi hun bezoekers nog beter van dienst te zijn, zodat iedereen volop kan genieten van dit indrukwekkende instituut.

© diz, 28 juli 2011

Smartwall Rabobank Salland

diz Smartwall nu ook bij Rabobank Salland

In opdracht van Sifra en in samenwerking met Ben Kraan Architecten hebben wij een unieke digitale oplossing vervaardigd voor dit Rabobank filiaal in Deventer.
Deze Smartwall is een exponent uit de nieuwste Leidraad Huisvesting van Rabobank Nederland; een technisch meubel dat een verzamelplaats is van diverse interactieve componenten zoals een narrowcastingdisplay, een tweetal internet werkplekken en een mammoet i-Pad.
De zeer fraaie Smartwall is een blikvanger in elke ruimte en biedt uw klanten een servicegerichte en up-to-date gebruikerservaring.

© diz, mei 2013

TESO ticketkiosk

Zelfservice ticketkiosken voor veerdienst van TESO

diz heeft in opdracht van IKIO Nederland vijf speciale ticketkiosken opgeleverd bij de Texels Eigen Stoomboot Onderneming (TESO), de veerdienst tussen Texel en Den Helder. De kiosken maken deel uit van een modernisering van de ticketverkoop bij TESO, waarbij zelfservice kiosken en online verkoop een belangrijk speerpunt vormen.
De opgeleverde ticketkiosken zijn een maatwerk oplossing en voorzien o.a. in diverse vormen van betaalmethodes, zoals electronisch betalen (PIN & creditcard), cash (muntgeld) en de TESO Chipkaart (mifare).

Robuuste behuizing

De kiosken zijn daarnaast ontworpen om met de zware fysieke omstandigheden bij TESO om te kunnen gaan, waar wind, water, zout en zand samenkomen. De robuuste behuizing bevat daarnaast veel flexibiliteit om soepel met toekomstige aanpassingen om te kunnen gaan. De vijf kiosken zullen later in 2010 gevolgd worden door een aantal speciale kiosken die vanuit de auto gebruikt kunnen worden.

De Buren

de Buren: uniek concept voor afleveren of ophalen van online aankopen

Mis nooit meer een bezorging
De Buren Afhaalcentrum verhuurt kluisruimtes aan bedrijven en particulieren. Voor een dag maar ook voor een jaar. Met een kluis bij de Buren kun je als particulier en/of ondernemer te allen tijde, ook buiten reguliere kantoortijden, pakketjes (laten) bezorgen en afhalen. Zowel eenmalig huren als een vaste kluis huren is mogelijk.

Kluis voor koper en verkoper

Wanneer je iets online verkoopt en geen tijd hebt om de koper te ontvangen, is een kluisje bij de Buren de perfecte oplossing.
Online winkelen en ruime openingstijden horen bij onze 24-uurs economie. De Buren biedt zowel zakelijke als particuliere klanten het gemak: een automatische sms of e-mail als hun zending binnen is, met een code om de kluis (eenmalig) te openen. Met deze overdraagbare code kan jij als koper of de andere persoon aan wie je verkoopt de kluis openen. Zo kan men de bestelling dag en nacht afhalen op een tijdstip naar keuze.

diz betaalkiosken
Ook voor dit spraakmakende project is diz benaderd voor de ontwikkeling van de kiosken in het interieur van de Buren Afhaalcentra. De eerste twee kiosken zijn geplaatst in de vestiging van de Buren aan de Diamantstraat in Hengelo. Op de door diz ontwikkelde kiosken kan men de kluis en eventueel de inhoud hiervan betalen via pin of met het tegoed op de klantenkaart. De kiosken zijn tevens voorzien van een topmonitor met informatie over de Buren.

© diz, 1 november 2011

VVV Arnhem neemt combinatiezuil in gebruik

Begin augustus is er in het bezoekerscentrum Sonsbeek in Arnhem een digitale zuil geplaatst. De zuil is in opdracht van VVV Arnhem door diz geleverd. Deze zuil (binnenvariant van de wandzuil) komt uit het maatwerk productassortiment welke diz heeft ontworpen voor VVV Nederland.
De wandzuil is geplaatst in een verrijdbaar agentschapsmeubel. Dit, door Hemi ontwikkelde, meubel is een combinatie digitale en papieren informatieverstrekking.

© diz, 27 september 2011

TNT postwinkel

Maatwerk voor TNT postwinkel in Nijmegen

In Nijmegen is een nieuw type postkantoor geopend, de postwinkel. Met deze nieuwe winkelformule komt TNT Post tegemoet aan de wens van klanten naar ruimere openingstijden om hun postzaken te regelen. Ook verkort het nieuwe concept wachttijden in de winkel, onder andere door ook zelfbedieningsmogelijkheden aan te bieden.

Klanten kunnen in de winkel terecht voor advies over al hun postzaken, maar ook voor het inpakken van een te verzenden pakje. Daarnaast biedt het meer mogelijkheden om klanten kennis te laten maken met nieuwe producten van TNT Post. Zo kan de klant in de postwinkel terecht voor het printen van zelf ontworpen wenskaarten of postzegels met een eigen foto erop.